top of page

Kommunikation

Finansiel aktør bruger Genius Emotic© til at vælge passende talsperson. Forening opdager problem med motivformidling i digital kampagne.

Juni 06, 2023

3 minutters læsning

Tryk på Start-knappen

Finansiel virksomhed

En stor finansiel virksomhed ønskede at appellere til privatkunder gennem at signalere finansielle kompetencer, der udsprang af ”handlekraft og ny-tænkning”. I Tv-kampagnen stod valget mellem to ”spokesmen”, der begge var meget kendte og begge med stor positiv appel: Ulrik Wilbek (daværende træner for herrehåndboldlandsholdet) eller Jørgen Leth (forfatter og Tour de France-kommentator). Gennem Genius Emotic© blev området for deres naturlige kompetencer afdækket. Ulrik Wilbek havde den største naturlige kompetenceformidling, når det kom til de to relevante motiver. Traditionelle testspørgsmål om ”interesse, relevans og troværdighed” ville ikke kunne vise denne forskel.    

Finansiel aktør

En finansiel aktør ønskede at formidle ’fællesskab’ gennem en scene, hvor et par spiser på restaurant. Kvinden tager et foto af maden, som hun vil dele med sine ’følgere’. Men her blev hendes motiv i lige så høj grad afkodet som ’selvpromoverende’ og ’egoorienteret’. Scenen var ’genkendelig’ og ’let-forståelig’, dvs. indeholdt vigtige elementer for at skabe opmærksomhed. Men motivformidlingen var diffus og dermed vil den bidrage mindre til brand equity – opbygningen.

bottom of page